Dag 14: Prescott - Joshua Tree

30 oktober 2011 - Joshua Tree, California, Verenigde Staten

Vanuit Prescott hebben we vandaag onze langste afstand gereden van deze hele vakantie 357 mijl (575 km). Hier hebben we in totaal, inclusief tussenstops 7 uur over gedaan. Ons eindpunt van deze dag is Joshua Tree en niet zoals gisteren gezegd Palm Springs.

Vanochtend zijn we eerst langs de Starbucks gereden voor een heerlijke cappucino en een reuzencroissant. Ik heb ook nog een morningbun op. Een soort muffin maar dan met wat ander deeg en kaneel. Daar kan je de ochtend wel mee doorkomen!

Daarna zijn we op weg gegaan. Weer een heel leuk weggetje door de bergen René vond dit fantastisch, ik weer wat minder. Ik weet nog steeds niet waar dat nu vandaan komt :s. We zijn nog even "verkeerd" gereden, maar zaten al snel weer op de goede weg.

Onderweg reden we in woesstijngebied. Dit is nog steeds dezelfde woestijn als waar we in reden in Death Valley namelijk de Mojave Desert. Echter is het landschap steeds anders. In dit gebied zagen we veel Saguaro's (reuzencactussen). Erg leuk weer deze afwisseling.

Vlak voordat we de staat Arizona verlieten en de staat Californie in zouden rijden zagen we ineens borden dat al het verkeer moest stoppen voor een securitycheck. Het bleek om de bordersecurity te gaan die o.a. een drugscontrole uitvoerde. Aangezien wij geen U.S. Citizens zijn moesten we aan de kant gaan staan. Hier zat ook al iemand in de boeien. Wij konden na het tonen van onze paspoorten verder rijden.

Na ongeveer 1 minuut kwam de volgende check alweer! Hier gingen we daadwerkelijk de staatsgrens over naar Californie. Deze check ging vrij snel, we konden eigenlijk gelijk al doorrijden. Waarschijnlijk door de eerste check die we al hadden gehad.

Wij vermoeden dat deze strenge controle komt doordat de grens van Mexico niet zo heel ver weg is van dit punt (hemelsbreed 80km) en dit een route is voor illegale immigranten en drugskoeriers.

We hebben nog een stop gemaakt bij het monument van generaal Patton Deze generaal leidde in 1942  het Amerikaanse Western Task Force, dat aan de kust van Marokko aan land ging tijdens Operatie Toorts.

Uiteindelijk hebben we het plaatsje Joshua Tree, met het gelijknamige nationaal park bereikt. De Joshua Tree (Yucca Brevifolia) staat bekend om zijn omhoogstekende armen. Hij heeft een dicht verspredt net van wortels dat zoveel mogelijk van de 10 cm regenwater per jaar opvangt. De boom kan wel 15 meter hoog worden. Veel woestijndieren zijn volledig afhankelijk van deze boom om te overleven in de woestijn.

Ook hebben we wat foto's gemaakt van brievenbussen. Nu denken jullie vast wat is er nu zo leuk aan brievenbussen? Op diverse plaatsen in Amerika hebben we al diverse malen grappige rijtjes bussen gezien. Kijk maar naar de foto en oordeel zelf...

Na ons avondeten bij de Taco Bell, dit is een soort mac Donalds, maar dan met Taco's en Burrito's zijn we nu lekker aan het uitrusten om morgen de laatste dagen van onze reis in Los Angeles door te brengen. Ook hier hebben we nog een hoop niet gezien en houden we jullie zeler van op de hoogte.